Treningi
>  Wybrany produkt
Podstawy treningu z wykorzystaniem pomiaru mocy POWER TAP  >  Przewaga Jakości nad Ilością
Dlaczego jakość przejechanych kilometrów jest ważniejsza niż ich ilość?
Cena:
0.00
Na pewno nie jeden z nas przeżył kiedyś gwałtowny spadek formy w trakcie sezonu. Pomimo intensywnych treningów forma nie wzrastała, a wręcz przeciwnie. Najprawdopodobniej doszło do klasycznego przetrenowania. Zapobieganie przetrenowaniu odbywa się poprzez odpowiednie planowanie, odpowiedni dobór czasu i intensywności treningu.
Najbardziej popularną metodą pomiaru intensywności treningu jest pomiar tętna. Pomiar mocy jest to bezpośredni pomiar pracy podczas jazdy na rowerze, w przeciwieństwie do tętna które jest tylko fizjologiczną odpowiedzą organizmu na tą pracę. Częsta zmienność wysiłku w kolarstwie powoduje że tętno nie daje tak dokładnych danych na temat wykonywanej pracy. Dodatkowo za pomiarem mocy przemawia wysoka współzależność generowanej mocy ze zmianami stężenia kwasu mlekowego we krwi zawodnika.

NIE ILOŚĆ LECZ JAKOŚĆ…
Praca zawodowa, tempo życia brak czasu na trening zmusza nas do maksymalnego skompensowania naszego tygodniowego planu treningowego. Umiejętne dobór środków treningowych dopasowany do tygodniowego rozkładu zajęć pozwala na wykonywanie krótkich intensywnych treningów w dni zawodowo bardziej czynne, natomiast długich wytrzymałościowych treningów w dni wolne od pracy. Praca z PowerTap jest gwarancją jakości wykonywanych treningów na wysokiej intensywności.

PRACA I WYPOCZYNEK…
Najważniejszą zasadą prawidłowego treningu jest zachowanie równowagi pomiędzy pracą a wypoczynkiem. Trening na zmęczeniu jest nieefektywny nie przynosi żadnych korzyści, może prowadzić do stanów przemęczenia i przetrenowania.
Zmęczenie jest naturalnym efektem pracy, narasta proporcjonalnie wraz ze wzrostem czasu treningu lub intensywności – prędkości jazdy. Oczywiście wiadomo że duża intensywność treningu męczy nas bardziej i szybciej. Treningi o niskiej intensywności powodują zmęczenie w dłuższym czasie. Zależność ta jest związana z naturalnymi zasobami energetycznymi organizmu. Wniosek płynie z tego taki, że im trening jest bardziej intensywny tym jego czas powinien być proporcjonalnie krótszy.
Cały zamysł prawidłowego treningu polega na tym by określoną pracę dzielić na krótsze odcinki pracy przeplatane przerwami czynnego odpoczynku. Powtórzenia i przerwy pomiędzy nimi powinny być tak dobrane by wykonywać maksymalną pracę na danym treningu. Ważne jest również by trening nie był zbyt ciężki, aby czas regeneracji po treningu i podczas snu wystarczał do podjęcia kolejnej pracy w dniu następnym.
Nr Art.
POLECANE PRODUKTY

Kosmetyki, Oleje i Smary Bielizna Biotex Pomiar Mocy PowerTap Trenażery i rowery stacjonarne Odżywki Enervit Bagażniki SARIS Rowery Focus Rowery BMC
Makra-Sport.pl | Makra-Sport.pl 2009 Made by Jaqbovsky.com ©2009.