Treningi
>  Wybrany produkt
Treningi w okresie przygotowania startowego  >  Interwały malejące
Interwały malejące
Cena:
0.00
Cel: Zwiększenie mocy beztlenowej, tolerancji mleczanowej, zdolności do wykonywania krótkich intensywnych powtórzeń.
Sposób wykonania: Cwiczenie to powinno być wykonane na trenażerze ponieważ środowisko nie zmienia się, trenażer daje możliwość porównania ze sobą kolejnych serii. Można również wykonać trening na szosie w płaskim terenie. Przełożenie powinno być średnie a kadencja wysoka około 110 lub więcej.
Każde powtórzenie wykonujemy na maksymalnej intensywności. Wykonujemy atak w pozycji stojącej aż do nabrania maksymalnej prędkości na której wykonujemy interwał. Jeżeli zachodzi potrzeba można zredukować przełożenie na lżejsze, najważniejsze by utrzymać kadencję i by intensywność gwałtownie nie spadła. Wysoka kadencja może spowodować że tętno będzie bardzo wysokie, będzie następowała adaptacja mięśni do pracy na wysokiej mocy, zdolność do powtarzania interwałów wzrośnie. W przerwach pomiędzy interwałami luźno kręcimy na „młynku”. Czas przerwy pomiędzy interwałami jest ograniczony dlatego nie dochodzi do pełnej regeneracji. Wartości tętna również nie są przewidziane gdyż wysiłki są wykonywane na maksymalnej intensywności.
Przerwy pomiędzy seriami około 10min spokojnej jazdy. Najczęściej wykonuje się 2-3 serii.
Przykładowa seria interwałów malejących:

75 sekund wysiłku – 75 sekund przerwy na młynku
60 sekund wysiłku – 60 sekund przerwy na młynku
45 sekund wysiłku – 45 sekund przerwy na młynku
30 sekund wysiłku – 30 sekund przerwy na młynku
Nr Art.
POLECANE PRODUKTY

Kosmetyki, Oleje i Smary Bielizna Biotex Pomiar Mocy PowerTap Trenażery i rowery stacjonarne Odżywki Enervit Bagażniki SARIS Rowery Focus Rowery BMC
Makra-Sport.pl | Makra-Sport.pl 2009 Made by Jaqbovsky.com ©2009.