Oferta
Kliknij na zdjęcie, aby powiększyć. PowerTap - system pomiaru mocy  >  PowerTap Akcesoria
Nakładki AeroJacket Disc Covers
Cena:
415.00 zł
Nakładki Wheelbuilder AeroJacket Disc Covers

Nakładki AeroJacket Disc Covers są łatwe w montażu, polepszają aerodynamikę jak i opory tarcia porównywalnie do standartowych pełnych kół. Dostępne dla większości kół PowerTap, dzięki czemu można trenować i ścigać się na jednym zestawie kół z pomiarem mocy.



Konkluzja
• Koło zakryte nakładkami ma znacząco niższe opory powietrza od tego niezakrytego.
• Na przestrzenie całej próby pór powietrza kół z nakładkami jest wirtualnie identyczny z oporem prawdziwych pełnych przy odchyleniu od 0 do 30stopni.
• Koło 81mm zakryte nakładkami przewyższyło parametrami standardowe płaskie pełne koło. Koło zakryte na obręczy Zipp 808 ma mniejsze opory powietrza niż najszybsze testowane pełne koło przy odchyleniu przewyższające 10stopni.
• Typowe koło treningowe 30mm z nakładkami osiągnęło rezultat zbliżony do standardowego pełnego koło przy odchyleniu kąta o 7, 5 stopnia natomiast przewyższyło parametry pełnego koła przy odchyleniu kąta powyżej 12, 5 stopnia.
• Kształt soczewkowaty nakładki od strony nie napędowej powoduje, że wiatr opiera się na niej jak na skrzydle, powodując dodatkowy napór do przodu. Ten efekt jest bardziej wyraźny w kołach o niskiej obręczy z nakładkami przy kącie odchylenia powyżej 20 stopni.

Opór, jaki posiadają płaskie dyski jest praktycznie identyczny z oporem powietrza przepływającego po kole z prawej jak i z lewej strony koła. Nakładki AeroJacket mają asymetryczny kształt ( płaskie po stronie napędowej i wypukłą po stronie nie napędowej). Z tego powodu opór powietrza jest nieco inny z prawej jak i z lewej strony. Najbardziej korzystny wiatr to ten wiejący od prawej strony. Biorąc pod uwagę ten fakt Testy wykonywane w tunelu aerodynamicznym zostały wykonane na w obu kierunkach jazdy do przodu ido tyłu a dane zostały uśrednione. Wykonano dwa testy koła na obręczy 30mm (DT Swiss RR 585) z nakładkami a rezultaty okazały się zadziwiające.

Aerodynamika a waga
Szacując osiągi koła wyścigowego, zawodnik optymalizuje aerodynamikę, wagę koła i siły bezwładności. W przypadku Triathlonu i jazdy indywidualnej na czas aerodynamika jest niezmiernie znacząca. W przypadku płaskiej trasy , 80% mocy jest spożytkowana na przezwyciężenie oporów powietrza, dlatego poprawa aerodynamiki kół jest tak ważna aby poprawić prędkość jazdy na wyścigu. Na płaskich trasach waga koła jest stosunkowo nieistotna w porównaniu z dominującymi siłami oporu powietrza. Waga koła może mieć znaczenie podczas stromych i długich podjazdów .Waga nakładek to 350-400g, co jest stosunkowo niewielka do wagi całego roweru i zawodnika a różnica w bezwładności koła niedostrzegalna. Siły bezwładności koła są praktycznie nieistotne, ponieważ bezwładność koła ma znaczenie tylko podczas przyspieszania.

Kompatybilność:

Najważniejszym czynnikiem decydującym o możliwości zastosowania Aerojacket Disc Covers jest rodzaj ramy ( niektóre ramy do jazdy na czas są zbyt wąskie) oraz kół ( odstęp od kaset i linii szprych musi wynosić minimum 5mm)



Lista ram i kół niekompatybilnych z AreroJacket disc Covers jest dostępna na stronie www.wheelbuilder.com


Nr Art. WJ
POLECANE PRODUKTY

Kosmetyki, Oleje i Smary Bielizna Biotex Pomiar Mocy PowerTap Trenażery i rowery stacjonarne Odżywki Enervit Bagażniki SARIS Rowery Focus Rowery BMC
Makra-Sport.pl | Makra-Sport.pl 2009 Made by Jaqbovsky.com ©2009.